آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟
سرخط خبرها

پرداخت نامنظم بیمه‌ها، یکی از دلایل تأخیر حقوق پرستاران|ماجرای تعدیل ۵۵۰ پرستار در مشهد چه بود؟

  • کد خبر: ۱۱۴۱۴۰
  • ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
پرداخت نامنظم بیمه‌ها، یکی از دلایل تأخیر حقوق پرستاران|ماجرای تعدیل ۵۵۰ پرستار در مشهد چه بود؟
رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد گفت: اگر بیمه‌ها پرداخت‌های خود را به‌موقع انجام دهند، حقوق پرستاران نیز به‌موقع پرداخت خواهد شد.

مهدی بی‌باک|شهرآرانیوز، دکتر محسن گچپزان در گفتگو با خبرنگار ما درباره به‌تعویق‌افتادن پرداختی به پرستاران گفت: بیمه‌ها ماه‌هاست که از نظر پرداختی به دانشگاه عقب هستند و این امر یکی از دلایل تعویق و تأخیر در پرداخت حقوق پرستاران است. به‌عنوان مثال ما در مشهد هنوز به پرداخت کارانه دی ۱۴۰۰ نرسیده‌ایم.


وی با اشاره به اینکه طبق نامه دانشگاه علوم‌پزشکی، مابه‌التفاوت احکام صادرشده در سال جدید، این ماه پرداخت نخواهد شد، گفت: این مابه‌التفاوت قرار بود در ماه جدید پرداخت شود که باتوجه‌به نامه دانشگاه به تعویق افتاده است.
گچپزان به اخبار منتشرشده در فضای مجازی درباره اخراج ۵۵۰ پرستار نیز اشاره کرد و گفت: این تعدیل‌ها به‌گونه‌ای نبود که در یک روز اتفاق افتاده باشد، بلکه فرایندی مستمر بود؛ همکارانی بودند که طرحشان تمدید نشده یا به پایان رسیده بود.
رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد همچنین با اشاره به اینکه همه ارگان‎ها مسائل جاری دارند و مسائل ماهم حل‌شدنی است، تأکید کرد: حق‌وحقوق پرستاران باید به‌موقع به‌دستشان برسد و هرماه که دیرتر پرداخت شود، قدرت خریدشان کم خواهد شد و باید این مسئله حل شود. بنابراین، مهم‌ترین دلیل در تأخیر پرادخت حق‌وحقوق، تأخیر در پرداخت بیمه‌هاست.

ماجرای تعدیل ۵۵۰ پرستار مشهدی

به گزارش شهرآرانیوز،پیش از این رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد در گفتگو با شهرآرا و با تأیید تعدیل ۵ هزار پرستار بخش‌های کرونایی در کشور پس از فروکش کردن این بیماری، گفت: در زمان آغاز همه گیری کمبود پرستار بسیار جدی شد و خودش را کاملا نشان داد. به همین دلیل مراکز درمانی پرستاران طرحی را تمدید طرح کردند و آن‌هایی را هم که طرحشان تمام شده بود، دوباره فراخواندند و به شکل قرارداد ۸۹ روزه و شرکتی استخدام کردند و این پرستاران در بخش‌های کرونا مشغول شدند.

محسن گچ پزان ادامه داد: اکنون که بیماری کمی فروکش کرده است، مراکز درمانی به علت مسائل مالی و کمبود اعتبار پرستاران طرحی و شرکتی را تعدیل کرده اند، درحالی که اولویت استخدام با آن هاست. کار مراکز درمانی تا حدودی قانونی است، اما از دایره انصاف خارج است.
وی با اشاره به آمار پرستاران تعدیل شده در استان خراسان رضوی، بیان کرد: براساس آماری که در فراخوان‌های مختلف گرفتیم، نزدیک به ششصد پرستار در استان در این ماجرا تعدیل شده اند یا احتمالا برایشان پایان طرح خواهند زد.

پرستاران بخش‌های کرونا ایثارگر به شمار می‌روند

گچ پزان افزود: ما در نظام پرستاری به ریاست جمهوری نامه زدیم که این افراد در اولویت اول استخدام باشند و کار‌هایی دارد انجام می‌شود تا این پرستاران به حقشان برسند و دیگر خانه نشین نباشند. اکنون براساس قانون خانواده‌های ایثارگر تبدیل وضعیت می‌شوند. گواهی کار پرستاران ما در بخش‌های کووید ۱۹، مدرک ایثارگری شان است و خودشان ایثارگر محسوب می‌شوند و این قانون می‌تواند شامل حال آن‌ها هم بشود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با پرستاران بر تقویت نیروی پرستاری تأکید کردند، گفت: ایشان امسال هم در جریان دیدار با پرستاران خطاب به وزیر بهداشت و مسئولان درمانی بر این مسئله تأکید کردند و گفتند که این کار باید بشود تا در بزنگاه‌هایی مثل شیوع کرونا ضربه نخوریم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->